La mulţi ani, Teodor Baconschi

Fiul poetului A.E. Baconsky, Teodor Baconschi, antropolog religios, autor, diplomat, teolog și politician român (Partidul Mișcarea Populară), a fost ministru de externe al României între 23 decembrie 2009 – 23 ianuarie 2012.

Adrian Papahagi: „L-am văzut negociind cu grație și eficiență dosare delicate pentru România (rromii din Franța, aderarea în doi pași la Schengen, reîncălzirea relațiilor cu Ucraina, rolul de lider al României în Strategia Dunării, prietenii Republicii Moldova, etc.). L-am văzut degajat și inteligent, lipsit de încrâncenare în momente grele și ingrate. L-am văzut încasând lovituri politice nemeritate și rămânând om. L-am văzut pe culmile gloriei, reprezentând România în relație cu greii acestei lumi (Hillary Clinton, Alain Juppé, Shimon Peres…) și l-am văzut simplu membru de partid, dat deoparte de tot felul de personaje care de-abia îngaimă limba română. Am călătorit alături de el în coloane oficiale cu multe girofaruri pe toate părțile sau doar noi, în Skodița mea, prin satele și orașele patriei, construind Mișcarea Populară.

În toate ipostazele, l-am descoperit egal cu sine. Marea lui timiditate și delicatețe, pe care unii o interpretează ca aroganță, ascunde în fapt un om cald și generos, un prieten devotat.”

Lasă un răspuns

